Μαθαίνοντας να συζητάμε

1 Min Read

Σε πολλά εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού υπάρχει ένα ξεχωριστό μάθημα που λέγεται «δεξιότητες διαλόγου» (debating skills) ή κάπως έτσι τελοσπάντων. Στο περίγραμμά του αναφέρεται ότι «σκοπός του είναι οι φοιτητές να αναπτύξουν την ικανότητα να προτείνουν και να υπερασπίζονται ένα επιχείρημα, αλλά και να εμπλέκονται στα σύγχρονα θέματα προβληματισμού».
Προφανώς και ξέρουμε όλοι ότι τέτοιο μάθημα δεν διδάσκεται στο εκπαιδευτικό μας σύστημα και τα αποτελέσματα τα παρακολουθούμε στους τηλεοπτικούς μας δέκτες ή στο time-line των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Η εικόνα λέγεται και «δημόσιος λόγος σε πλήρη αποσύνθεση», καθώς οι περισσότεροι από εμάς αδυνατούμε να βάλουμε τη σκέψη μας σε τάξη και να ακολουθήσουμε μια λογική σειρά στα όσα παρουσιάζουμε και γι’ αυτό συχνά καταφεύγουμε στις φωνές και στις υστερικές αντιδράσεις.
Η κατάκτηση της γνώσης, ως το Ιερό Δισκοπότηρο της εκπαιδευτικής μας παράδοσης, εγκλωβίζει σε ένα στενό πλαίσιο, όπου το μόνο που μετράει είναι αυτή καθεαυτή η μετρήσιμη γνώση και όχι η διαδικασία μέσω της οποίας μπορούμε να την κατακτήσουμε που είναι και το σημαντικότερο.
Με απλά λόγια μαθαίνουμε πώς να ψαρεύουμε τέλεια με το καλάμι μας, αλλά όχι πώς να αναζητούμε τρόπους να ψαρεύουμε αν δεν έχουμε καλάμι.

Ιωάννα

- Advertisement -
Μοιραστείτε την είδηση