Κοινοβουλευτική παρέμβαση, διεκδικώντας από την Κυβέρνηση να δώσει άμεση λύση στο αδιέξοδο των ιδιοκτητών και οδηγών Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης στο Δήμο Σερβίων, πραγματοποίησε ο Βουλευτής Κοζάνης του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Πάρις Κουκουλόπουλος, μαζί με τους συναρμόδιους Βουλευτές, Απόστολο Πάνα Βουλευτή Χαλκιδικής και Φραγκίσκο Παρασύρη Βουλευτή Ηρακλείου.
Αναλυτικότερα, ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης που κατέθεσαν σήμερα προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, κ. Χρ. Σταϊκούρα, και τον Υπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας, κ. Θ. Σκυλακάκη:
Σε αδιέξοδο ιδιοκτήτες και οδηγοί Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης στο Δήμο Σερβίων
Έντονη ανησυχία επικρατεί σε ιδιοκτήτες και οδηγούς Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης στο Δήμο Σερβίων του ν. Κοζάνης, εξαιτίας του εργασιακού και οικονομικού αδιεξόδου στο οποίο έχουν περιέλθει εδώ και μήνες.
Αναλυτικότερα, όπως αναδεικνύει η “Επιτροπή αγώνα ιδιοκτητών ΦΔΧ περιοχής Σερβίων”, την 5η Φεβρουαρίου 2024 συνεδρίασε «λαϊκή συνέλευση», αποτελούμενη από τους ιδιοκτήτες των Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης και τους οδηγούς που απασχολούνται στη μεταφορά λιγνίτη από το ορυχείο Προσήλιου προς τη ΔΕΗ. Αντικείμενο είχε τη δυσμενή εξέλιξη πως «η διακίνηση έχει διακοπεί μονομερώς από τη ΔΕΗ από την 4η Νοεμβρίου 2023, παρά το γεγονός ότι υπάρχει ενεργή σύμβαση του ορυχείου με τη ΔΕΗ. Παράλληλα, γίνεται εξαγωγή του λιγνίτη προς τη Βόρεια Μακεδονία, χωρίς οι τοπικοί αυτοκινητιστές να έχουν καμία συμμετοχή στη μεταφορά».
Οι πληττόμενοι συμπολίτες μας, προχωρούν σε κινητοποιήσεις, παρατάσσοντας τα οχήματά τους στην είσοδο της πόλης των Σερβίων, μέχρι να ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους. «Αυτό που βιώνουμε σήμερα είναι η “χαριστική βολή” σε εξήντα ΦΔΧ που στηρίζουν με τη δραστηριότητα τους στο ορυχείο Προσήλιου το 60% του ΑΕΠ ολόκληρης της περιοχής Σερβίων», τονίζουν χαρακτηριστικά.
Ειδικότερα, διεκδικούν:
– επαναδραστηριοποίηση των φορτηγών τους στη μεταφορά του λιγνίτη προς οποιοδήποτε προορισμό,
– τήρηση της συμβατικής υποχρέωσης από τη ΔΕΗ για την παραλαβή του λιγνίτη,
– δέσμευση της ΔΕΗ για προμήθεια λιγνίτη από το ορυχείο του Προσήλιου σε οποιοδήποτε ΑΗΣ μέχρι το τέλος χρήσης του λιγνίτη ως καύσιμο.
Υπογραμμίζεται ότι πρόκειται για έναν σημαντικό επαγγελματικό κλάδο που εδώ και σαράντα χρόνια στηρίζει την ενεργειακή αυτάρκεια της Χώρας μας, ενώ έχει πληγεί έντονα και στο παρελθόν. Όπως υπενθυμίζει η “Επιτροπή αγώνα ιδιοκτητών ΦΔΧ περιοχής Σερβίων”, «με την Τροπολογία για την εκκαθάριση της ΛΑΡΚΟ, χάσαμε δεδουλευμένα χωρίς καμία αποζημίωση, καταβάλλοντας παράλληλα στο Κράτος όλους τους φόρους (ΦΠΑ, φόρο εισοδήματος , εισφορές κλπ). Με το κλείσιμο της γέφυρας Σερβίων, υποστήκαμε τρίμηνη παύση μεταφοράς, χωρίς καμία αποζημίωση από το Κράτος, καθώς αφορούσε αποκλειστική υπαιτιότητά του το γεγονός ότι δεν υπήρχε ασφαλής διέλευση για τα οχήματά μας».