Στη φάση που διανύουμε δεν έχει σημασία τι κάνεις, αλλά πως το κάνεις. Αίφνης όλος ο κόσμος ασχολείται με την εικόνα, τα συναισθήματα που αυτή δημιουργεί και το γενικότερο θόρυβο που προκαλεί.
Κι ενώ παλαιότερα λέγαμε ότι την μεγαλύτερη σημασία έχει πάντα η αξία χρήσης ενός προϊόντος, σήμερα ζούμε τον απόλυτο θρίαμβο του συμβολισμού.
Η αρχή, βέβαια, έχει γίνει εδώ και αρκετά πια χρόνια. Τότε που η Apple και ο Τζομπς έχτιζαν επικοινωνιακά το μύθο της εταιρείας και ο Σίνεκ έγραφε στο “χρυσό κύκλο” ότι σημασία δεν έχει τόσο το ίδιο το προϊόν, αλλά ο τρόπος που κάνει τους καταναλωτές να αισθάνονται. Μόνο που τότε η αξία χρήσης συμβάδιζε σε μεγάλο βαθμό με τη συμβολική.
Σταδιακά, όμως, άρχισε να κερδίζει έδαφος η συμβολική αξία πολύ συχνά σε βάρος της αξίας χρήσης. Έτσι διάφορες αμφιλεγόμενης αξίας καινοτομίες έκαναν την εμφάνισή τους, γεμίζοντας εμάς “φούμαρα” και τους ιδιοκτήτες τους με χρήματα.
Ώσπου φτάσαμε εδώ που είμαστε. Στην αποθέωση της εικόνα, όπου αντί να ασχοληθούμε με το κατά πόσο τα προϊόντα και οι υπηρεσίες απαντούν σε σημαντικά προβλήματα της ανθρωπότητας, ενδιαφερόμαστε μόνο για τον επικοινωνιακό ντόρο που μπορεί να κάνουν. Ασχέτως αν τα χρειαζόμαστε πραγματικά κι αν έχουν να πουν κάτι στη ζωή μας.
Μοιραστείτε την είδηση