Τι άλλο πρόκειται να δούμε ακόμη…

3 Min Read

Πουθενά αλλού, στις αναπτυγμένες κοινωνίες, οι εξετάσεις όσων οδεύουν προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση, δεν γίνονται είδηση. Ούτε πρωτοσέλιδα τα θέματα εξετάσεων. Συνοδευόμενα από φωτογραφίες μαμάδων που ξεροσταλιάζουν έξω από τα εξεταστικά κέντρα, μετά ή άνευ ταπερακίων. Αλλά εδώ είναι Ελλάς. Όπου «φαιδρά» δεν είναι μόνον η «πορτοκαλέα», αλλά η κοινωνική μας ζωή, όταν διασταυρώνεται με την «πολιτική παρέμβαση».

Η Παιδεία είναι κατεξοχήν χώρος κομματικών παρεμβάσεων. Που ξεκινούν από την μέση εκπαίδευση, ένθα ανεδείχθη ως αστέρας των καταλήψεων ο σημερινός πρωθυπουργός, που τώρα προστατεύεται από στρατιές αστυνομικών και φράγματα, για να μην έλθει αντιμέτωπος με εργαζόμενους που διαμαρτύρονται.

- Advertisement -
Ad image
- Advertisement -
Ad image

Πρώτο θέμα γινόταν, σε όλη την Μεταπολίτευση και η έκβαση των φοιτητικών εκλογών, με τις κομματικές παρατάξεις να μη συμφωνούν ποτέ για τα ποσοστά. Να μη μπορούν να συγκροτήσουν διοικητικό συμβούλιο στην ΕΦΕΕ, το όργανο που άλλοτε ξεσήκωνε τους νέους στους αγώνες για το 114, το 15%.  Ώσπου, οι πολίτες γενικώς αλλά και η συντριπτική πλειονότητα των σπουδαζόντων, τα σιχάθηκαν όλα αυτά. Και τώρα καταγράφεται αρνητικό ρεκόρ συμμετοχής στις αρχαιρεσίες.

Αν σκέπτεσθε ότι αυτά τα γράφει ένας γέρος που έχει γίνει αρτηριοσκληρωτικός, διαβάστε ένα απόσπασμα από γλαφυρό κείμενο του πολύ νεώτερου Κώστα Γιαννακίδη:

Είμαστε, λοιπόν στο 1986. Η ΙΒΜ παρουσίαζε τα πρώτα μοντέλα Personal Computer.

Τότε όλες οι ελληνικές σχολές δημιουργούσαν μία αίθουσα με υπολογιστές προκειμένου οι φοιτητές να εξοικειώνονται με το αντικείμενο, να γράφουν και να εκτυπώνουν εργασίες. Η Πανσπουδαστική (ΚΚΕ) της Ανωτάτης Βιομηχανικής Σχολής Θεσσαλονίκης έκρινε πώς η χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών απειλούσε το γνωστό, ακίνητο οικοσύστημα. Οι υπολογιστές θα απαξίωναν τον ανθρώπινο παράγοντα. Οι εργάτες θα έχαναν τη δουλειά τους, οι καπιταλιστές θα μείωναν τα μεροκάματα. Μπορεί ο Μαρξ να μην πρόλαβε να διατυπώσει κάτι σχετικό, όμως, του κερατά, η σπορά της σκέψης του έβγαλε καρπούς στην ΑΒΣΘ. Η Πανσπουδαστική σφράγισε την αίθουσα των υπολογιστών. Με συνοπτικές διαδικασίες και σανίδες. Ήταν μία πράξη επαναστατικού συμβολισμού. Πήρε ο σύντροφος το σφυρί από το σφυροδρέπανο και κάρφωσε τις σανίδες στην πόρτα.

Τέτοιες δράσεις …διαφωτισμού επαναλήφθηκαν και στην Πανεπιστημιούπολη, στου Ζωγράφου, όπου Κνίσες έχρισαν τις πόρτες των εργαστηρίων με τούβλα, για να μην …υπηρετούν το κεφάλαιο οι έρευνες τους.

Αυτούς σχεδιάζει ο κ. Φίλης να επαναφέρει στην διοίκηση των πανεπιστημίων.

 

Γ. Π. ΜΑΣΣΑΒΕΤΑΣ

[email protected]

Μοιραστείτε την είδηση