Αντίστροφη μέτρηση για το άνοιγμα καφέ-εστιατορίων – Τι λέει ο πρόεδρος του Συλλόγου καφετεριών και καταστημάτων εστίασης Κοζάνης Γιάννης Μπασίνας

4 Min Read
Λίγες μέρες πριν το άνοιγμα των καταστημάτων εστίασης και στην πλειονότητά τους οι ιδιοκτήτες βρίσκονται σε “φούρια”, προκειμένου να είναι έτοιμοι για την Δευτέρα.
Το γεγονός ότι είμαστε πια σχεδόν στο καλοκαίρι και τα καταστήματα μπορούν να αυξήσουν τον δημοτικό χώρο που καταλαμβάνουν είναι θετικό για τους καταστηματάρχες, σε  μια πόλη, όμως, όπως η Κοζάνη, είναι και πολλά τα καταστήματα εκείνα που δεν βγάζουν έξω τραπεζάκια.
Ο Δήμος Κοζάνης, σε εφαρμογή των σχετικών κυβερνητικών αποφάσεων, έχει δώσει τη δυνατότητα στα καταστήματα να αυξήσουν το χώρο που καταλαμβάνουν τα τραπεζοκαθίσματα τους, με φροντίδα, ωστόσο, να μην προκαλούνται εμπόδια και προβλήματα στη διέλευση ανθρώπων με αναπηρία, γονείς με καρότσια κλπ.
Όπως λέει ο πρόεδρος του συλλόγου καφετεριών και καταστημάτων εστίασης Κοζάνης Γιάννης Μπασίνας “στους εξωτερικούς χώρους οφείλουν να τηρούνται οι προβλεπόμενες αποστάσεις μεταξύ τραπεζιών, ενώ σε ότι αφορά στους εσωτερικούς χώρους, αν ένα κατάστημα έχει ανοιγόμενη τζαμαρία μπορεί να βάλει καθίσματα και μέσα, σύμφωνα με συγκεκριμένο συντελεστή”.
Ο κ. Μπασίνας τονίζει ότι το σημαντικότερο είναι η τήρηση των αποστάσεων, αλλά και η απόλυτη εφαρμογή των μέτρων ατομικής προστασίας, τόσο από τους εργαζόμενους, όσο και από τους πελάτες.
Η επιστροφή στην κανονικότητα για τον δυναμικότατο κλάδο της εστίασης στην Κοζάνη δεν πρόκειται να είναι αναίμακτη. Τουλάχιστον αυτό διαφαίνεται από τα πρώτα σημάδια που δίνει η αγορά, λίγες ημέρες πριν την επανέναρξη λειτουργίας καφέ, μπαρ και εστιατορίων.
Δυστυχώς υπάρχουν επιχειρήσεις που δεν πρόκειται να επαναλειτουργήσουν είτε οριστικά, είτε θέτοντας εαυτούς σε ένα παρατεταμένο «lockdown», λόγω των ιδιαζουσών συνθηκών λειτουργίας που επιβάλλει η νέα εποχή, όπως αυτή δημιουργήθηκε από την πανδημία.
“Κάποιοι δεν θα ανοίξουν” λέει ο κ. Μπασίνας και προσθέτει ότι “όσοι ανοίξουμε θα είμαστε αισιόδοξοι, καθώς αφενός η μείωση του συντελεστή ΦΠΑ στον κλάδο και αφετέρου η παροχή μικροδανείων, μπορεί να δώσει μια μικρή ανάσα”.
Τι συμβουλεύει ο ΕΦΕΤ
Κατά την παραμονή τους σε χώρους εστίασης, οι πελάτες θα πρέπει να προσέχουν ώστε:
-Να τηρούνται οι αποστάσεις στα τραπεζοκαθίσματα, όπως ορίζεται από τον νέο κανονισμό για την εστίαση.
-Να προτιμώνται οι ανέπαφες συναλλαγές με κάρτα, αντί μετρητών
-Να χρησιμοποιούνται σκάλες, όπου υπάρχουν, αντί των ασανσέρ.
Παράλληλα:
 -Οι εργαζόμενοι με συμπτώματα πρέπει, με ευθύνη της εργοδοσίας, να απέχουν από τα καθήκοντά τους.
-Το POS πρέπει να απολυμαίνεται τακτικά, όπως και ο χώρος γύρω από το ταμείο. Πρέπει να υπάρχει αντισηπτικό στη θέση του ταμία και ένα δεύτερο αντισηπτικό στη θέση του πελάτη.
-Το κατάστημα εστίασης δεν πρέπει να επιτρέπει σχηματισμό ουράς. Η σύσταση του ΕΦΕΤ είναι να υπάρχει οριοθέτηση αποστάσεων με σημάνσεις.
-Ο ΕΦΕΤ συστήνει στα καταστήματα εστίασης να αερίζονται επαρκώς. Για επιπλέον προστασία ο ΕΦΕΤ προτείνει χρήση νιπτήρων με ανέπαφες μπαταρίες (ποδοκινητές, φωτοκύτταρο κ.λπ) -Το κατάστημα εστίασης οφείλει να έχει επαρκή αναλώσιμα καθαρισμού στην τουαλέτα (σαπούνια ή και αντισηπτικά).
 -Η οδηγία του ΕΦΕΤ για το προσωπικό των καταστημάτων εστίασης είναι να απολυμαίνονται οι δίσκοι των σερβιτόρων καθώς και οι κατάλογοι. Επιπλέον, πρέπει να απολυμαίνονται και οι χώροι παραλαβής (take away)
-Σύμφωνα με τον ΕΦΕΤ, οι διανομείς (delivery) πρέπει να φορούν μάσκα και γάντια.
Μοιραστείτε την είδηση