Χατζημαρκάκης: σε δυο χρόνια τα πρώτα έργα υδρογόνου στη Δυτική Μακεδονία

3 Min Read

«Σε δυο χρόνια τα πρώτα έργα υδρογόνου στη Δυτική Μακεδονία θα είναι πράξη» είπε το πρωί της Τρίτης στην Κοζάνη ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hydrogen Europe Γιώργος Χατζημαρκάκης, κατά την επίσκεψή του στην περιοχή στο πλαίσιο της παρουσίασης του πρώτου αυτοκινήτου που κινείται με υδρογόνο στους ελληνικούς δρόμους. Ο κ. Χατζημαρκάκης εκτίμησε πως η τεχνολογία αυτή είναι η τεχνολογία του αύριο και αυτό φαίνεται και από την Ευρωπαϊκή νομοθεσία, η οποία θα ορίζει την υποχρεωτική τοποθέτηση «υδρογονάδικων» κάθε 150 χιλιόμετρα.

«Ένα όχημα το οποίο είναι ηλεκτροκίνητο, με την διαφορά ότι η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται στο όχημα μέσω της χρήσης του υδρογόνου στις κυψέλες καυσίμου. Το συγκεκριμένο όχημα είναι δικό μου και το χρησιμοποιώ καθημερινά στις Βρυξέλλες. Σε 5 λεπτά ανεφοδιάζω και έχω αυτονομία 600 χλμ.. Αυτή η τεχνολογία είναι ιδανική για τη μείωση των εκπομπών, ενώ χρησιμοποιεί πολύ, πολύ λιγότερο κρίσημες πρώτες ύλες απότι τα οχήματα με μπαταρίες. Θα δούμε τα επόμενα χρόνια πως η ανάγκη θα είναι μεγαλύτερη σε φορτηγά. Εγώ στη Γερμανία κινούμαι με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο κανονικά χωρίς πρόβλημα μιας και υπάρχουν 100 υδρογονάδικα και πρόκειται για μια ώριμη τεχνολογία που γίνεται ολοένα και πιο προσιτή σε Βέλγιο, Γαλλία, Δανία, Ολλανδία και σε άλλες χώρες σιγά σιγά» είπε ο κ. Χατζημαρκάκης.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Hydrogen Europe είπε πως η τεχνολογία του υδρογόνου θεωρείται πράσινη και βασίζεται στις ΑΠΕ και στην αποθήκευση ενέργειας. Πρόσθεσε ως η πρώτη περιφέρεια στην Ελλάδα που «αγκαλιάζει» την τεχνολογία αυτή είναι η Δυτική Μακεδονία και πως στην περιφέρεια αυτή θα γίνει η πρώτη επένδυση 700 εκατομμυρίων της Advent με το έργο Green Hipo.

“Ωστόσο, θα ήθελα επίσης να επισημάνω ότι το υδρογόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε κινητήρες εσωτερικής καύσης. Εκπέμπονται NOX κατά την καύση μεν, αλλά είναι διαχειρησιμα δε. Δεν εκπέμπεται ωστόσο διοξείδιο του άνθρακα. Αυτό ισχύει και για την τεχνολογία των οχημάτων. Υπάρχουν ορισμένοι εταιρείες που μπορούν να μετατρέψουν υπάρχοντα οχήματα με ένα κατάλληλο κιτ. Θα έπρεπε να αντικαταστήσουμε το ρεζερβουάρ, θα έπρεπε να κάνουμε κάποιες αλλαγές στον κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά νομίζω ότι αυτό είναι απολύτως πραγματοποιήσημο. Τα τανκ ούτως ή άλλως θα κατασκευάζονται εδώ στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας. Οι αλλαγές στον κινητήρα είναι τόσο δευτερεύουσες που θεωρώ πως είναι μια επένδυση που αξίζει τον κόπο. Ωστόσο, αξίζει τον κόπο μόνο αν έχουμε και αντίστοιχο δίκτυο υποδομών. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην πολιτική συζήτηση. Το AFIR είναι η μαγική λέξη, ο κανονισμός για μια υποδομή για εναλλακτικά καύσιμα. Δεν θα είχε έρθει ποτέ αν είχαμε επικεντρώσει τα επιχειρήματά μας καθαρά στον κινητήρα εσωτερικής καύσης, τον κινητήρα καύσης υδρογόνου”.

«Όταν έρχεται ένας επενδυτής έρχονται και άλλοι» κατέληξε ο κ. Χατζημαρκάκης.

 

Σωκράτης Μουτίδης – www.xronos-kozanis.gr

Μοιραστείτε την είδηση