Να μην στενέψει ο δήμος τις τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας της ανατολικής εισόδου της πόλης. Του Χάρη Βαρδάκα

4 Min Read

Ένσταση με θέμα «να μην στενέψει ο Δήμος Κοζάνης τις 4 λωρίδες κυκλοφορίας της Ανατολικής εισόδου της πόλης από το υπάρχον πλάτος των 3,82 μέτρων σε μόνο 3,0 μέτρα την καθεμιά “μετατρέποντας ” στην ουσία το δρόμο σε 2 λωρίδων κυκλοφορίας αντί τέσσερις» υπέβαλε ο πολιτικός μηχανικός Χάρης Βαρδάκας προς τον Περιφερειάρχη Θ. Καρυπίδη, τον Αντιπεριφερειάρχη Π. Πλακεντά, τον Περιφερειακό Συμβούλιο, το Δήμαρχο Κοζάνης Λ. Ιωαννίδη και το δημοτικό συμβούλιο.
Η ένσταση την οποία κοινοποίησε στο «Χρόνο» ο κ. Βαρδάκας έχει ως εξής:
Ενίσταμαι κατά της απόφασης – πρότασης του Δήμου Κοζάνης να ανακατασκευάσει την Ανατολική Είσοδο της Κοζάνης, ήτοι της οδού Βερμίου από τον κόμβο της ΔΕΗ μέχρι το Σούπερ Μάρκετ Lidl , σε μήκος περίπου 1.300 μέτρων στενεύοντας τις 4 λωρίδες κυκλοφορίας του οδοστρώματος από υπάρχον πλάτος 3,825 μέτρα η κάθε μια σε νέο πλάτος των 3,00 μέτρων την κάθε μια. Ζητώ να παραμείνει το υπάρχον πλάτος και ενίσταμαι για τους παρακάτω λόγους :
1) Το πλάτος των 3,0 μέτρων ανά λωρίδα είναι πολύ μικρό και ΔΕΝ ΘΑ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ με ΑΣΦΑΛΕΙΑ τα μεγάλα λεωφορεία των Υπεραστικών ΚΤΕΛ , των Αστικών και τα Τουριστικά λεωφορεία, όπως επίσης και όλα τα μεγάλα φορτηγά, ΚΑΙ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΜΕΣΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ να προκαλούνται ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ. Πάνω από όλα προέχει η ασφάλεια.
2) Αναγκαστικά τα ανωτέρω μεγάλα αυτοκίνητα θα καταλαμβάνουν κινούμενα την μέση των 2 λωρίδων για λόγους ασφάλειας μετατρέποντας την οδό Βερμίου από 4 λωρίδες σε 2 λωρίδες! Αν είναι δυνατόν!
3) Πριν 50 χρόνια το κράτος επί Χούντας απαλλοτρίωσε σχεδίασε και κατασκεύασε μια αξιοπρεπή είσοδο για την Κοζάνη με 4 λωρίδες κυκλοφορίας με νησίδα και ικανοποιητικό πλάτος 3,825 μ η κάθε μια και δεν είναι δίκαιο και λογικό μετά 50 χρόνια το κράτος επί Δημοκρατίας να στενεύει και να απαξιώνει τον δρόμο και στην πράξη να τον καταντά δρόμο με 2 λωρίδες, συμπαρασύροντας και στην μείωση της αξίας των παρόδιων ιδιοκτησιών.
4) Ο δρόμος αυτός υπάγεται στο Κράτος μάλλον και όχι στον Δήμο, ανήκει στο Εθνικό Δίκτυο. Τίθεται το ερώτημα αν είναι νόμιμες αυτές οι παρεμβάσεις του Δήμου Κοζάνης.
5) Με πολύ δυσκολία και κινδύνους θα μπορεί να λειτουργήσει μια λωρίδα στάσης έκτακτης ανάγκης. Επίσης τα κάγκελα των πεζοδρομίων θα δημιουργούν σχετικά προβλήματα.
6) Έχουμε ακούσει ότι το Τμήμα Συγκοινωνιών έχει εκφράσει τις σοβαρές αντιρρήσεις του όπως και τα Υπεραστικά ΚΤΕΛ , τα Αστικά Λεωφορεία αλλά και άλλοι, με τους οποίους και συμφωνούμε.
7) Επίσης ενίσταμαι διότι δεν δημοσιοποιήθηκαν τα σχέδια και η Τεχνική Έκθεση, γιατί δεν είναι δυνατή η είσοδος στην αντίστοιχη ιστοσελίδα και η πληροφόρηση των πολιτών. Ούτε τις φέρνουν αυτές τις διαβουλεύσεις Πασχαλιάτικα με λήξη της διαβούλευσης την 5-4-2018!
8) Η πρόοδος απαιτεί διαπλάτυνση των δρόμων και όχι στένεμα. ΟΧΙ ΟΠΙΣΘΟΔΡΟΜΗΣΗ.
9) Προκειμένου ο Δήμος να κατασκευάσει πεζοδρόμια να κάνει νέες απαλλοτριώσεις περίπου 1 μέτρο εκατέρωθεν της Οδού και να μην στενέψει τον δρόμο. Σημειωτέον ότι στην οδό Βερμίου προβλέπονται πρασιές , ήτοι η οικοδομική γραμμή είναι πολύ πιο μέσα από την ρυμοτομική. Να ελέγξει δε λεπτομερώς αν υλοποιήθηκε με ακρίβεια η απαλλοτρίωση.
10) Αν δεν επαρκούν τα διατιθέμενα ποσά που για αυτό το έργο είναι περίπου 1,0 εκατ. ευρώ, να κάνει ο Δήμος κατ΄ αρχήν απαλλοτρίωση μόνο στα δυτικά της Βερμίου από τον κόμβο της ΔΕΗ μέχρι τα γραφεία της ΔΕΥΑΚ, καλύπτοντας και τον προσωρινό χώρο του Πανεπιστημίου. Αυτές είναι οι σωστές και νοικοκυρεμένες δουλειές και όχι μίζερες λύσεις των οποίων και την νομιμότητα αμφισβητώ. Και ας μην βιάζονται τόσο πολύ.
Ο υπογεγραμμένος ως δημότης και ως ιδιοκτήτης παρόδιας ιδιοκτησίας έχων και έννομο συμφέρον επιφυλάσσομαι παντός νομίμου δικαιώματος μου.
Ο Ενιστάμενος
Χ. Βαρδάκας

Μοιραστείτε την είδηση