Οι πωλήσεις δεν είναι εύκολη υπόθεση. Απαιτείται πρωτίστως να ξέρεις ποια ιστορία θέλεις να λέει το προϊόν ή η υπηρεσία σου. Οι άνθρωποι αγοράζουν, καλύπτοντας πάνω απο όλα συναισθηματικές ανάγκες. Ποτέ μόνο υλικές.
Ας πάμε στην περίπτωση του τουριστικού προϊόντος της Δυτικής Μακεδονίας. Έχουμε να κάνουμε με μια περίπτωση μέχρι αυτή τη στιγμή ακατέργαστη. Έχει πολλές προοπτικές, αλλά… Το αλλά, περιλαμβάνει πολλά, κυρίως, όμως, έλλειψη συντονισμού. Υπάρχουν εκατοντάδες άνθρωποι που είναι πρόθυμοι να κάνουν πράγματα ή κάνουν πράγματα σε πολλούς τομείς, αλλά δουλεύουν απο μόνοι τους. Χωρίς να έχουν εικόνα για το τι κάνουν οι γύρω τους.
Για να πουλήσουμε, όμως, συνολικά το προϊόν μας θα πρέπει να πούμε μια ολοκληρωμένη ιστορία που να περιλαμβάνει πολιτισμό, γαστρονομία, έθιμα, οινοποιεία και άλλα πολλά. Ο τουρίστας θα έρθει στη Δυτική Μακεδονία, όταν νιώσει ότι θα έχει μια ξεχωριστή εμπειρία. Κατακερματισμένες οι υπηρεσίες και τα προϊόντα μας δεν λένε κάτι και κυρίως μπορεί κάποιος να τα βρει και σε άλλα μέρη.
Θέλει, λοιπόν, μανατζάρισμα η όλη υπόθεση και επιλογή ενός βασικού άξονα, πχ. κρασιά ή λίμνες, ή χειμερινές διακοπές. Και ύστερα εκπαίδευση και δουλειά, ώστε τα μουσεία μας να ανοίγουν και τα Σάββατα και να προσφέρουν ξεναγήσεις, επαγγελματίες που να μιλούν καλά ξένες γλώσσες, γιατί η νοηματική δε βοηθά πάντα, αυθεντική κουζίνα, γιατί κανείς δεν θέλει να φάει στο Νυμφαίο έτοιμη πίτα, ζεσταμένη στα μικροκύματα. Αυτά και πολλά άλλα που διαφοροποιούν τον επαγγελματία απο τον τυχαίο.
Ιωάννα