Έχω και άλλες φόρες εκφράσει, από αυτή την στήλη, αλλά και παλαιότερα από την “Ελευθεροτυπία”, τον σεβασμό και τον θαυμασμό μου προς τον πρώην μητροπολίτη Ζακύνθου και νυν επίσκοπο Δωδώνης κ. Χρυσόστομο, κατά κόσμον Δημήτριο Συνετό. Τον μοναδικό ανώτατο κληρικό που αρνήθηκε να παραμείνει γαντζωμένος στον μητροπολιτικό του θρόνο και, όπως είχε δημοσίως δεσμευθεί, παραιτήθηκε μόλις συμπλήρωσε το εβδομηκοστό έτος της ηλικίας του. Και ο οποίος έχει πολλές φορές ταράξει τα νερά με δημόσιες τοποθετήσεις του, ιδίως επί ακανθωδών θεμάτων.
Να λοιπόν που για μια ακόμη φορά, με την δημόσια τοποθέτηση του, επί του θέματος του ελέγχου των εισερχομένων στους ναούς, για το οποίο η γραμμή της κυβέρνησης σας ειναι επικινδύνως διστακτική και επαμφοτερίζουσα, κ. Πρόεδρε, αποδεικνύεται ότι ειναι όνομα και πράγμα και Χρυσόστομος και Συνετός. Και σας προσφέρει μια εξαιρετική αφορμή να αναθεωρήσετε, τις αμέσως προσεχείς ημέρες, όπως αδηρίτως επιβάλλεται, την λαθεμένη απόφαση που έχετε λάβει. Ιδού η δήλωση που μπορεί να σας βοηθήσει, προερχόμενη από την φωτεινή πλευρά της ιεραρχίας, που δεν εκφράζεται μόνο μέσω του Δωδώνης, αλλά και του Μυτιλήνης, Πλωμαρίου και Ερεσσού Ιακώβου, του Λαρίσης και Τυρνάβου Ιερωνύμου και πολλών άλλων που συγκροτούν το αντίπαλο δέος, έναντι των ιεραρχών εκείνων που κινούνται στο πνεύμα του τέως Αιγιαλείας Αμβροσίου:
«Πρέπει να υπάρξει απαγορευτικό εισόδου στους ναούς, στους πιστούς που δεν έχουν κάνει το εμβόλιο, αλλά θα πρέπει να ξεκινήσουμε από τους παπάδες. Θα πρέπει με μια απόφαση, δυο γραμμών, να προβλέπεται ότι όποιος μισθοδοτείται καθ’ οιονδήποτε τρόπο από το κράτος θα είναι υποχρεωμένος να εμβολιαστεί. Εάν δεν το κάνει να του κόψουν τον μισθό».
Και να λείπουν παρακαλώ οι εξυπνακίστικες δικαιολογίες. Όπως ο ισχυρισμός ότι δεν επιβάλλεται έλεγχος στους εισερχόμενους στους ναούς επειδή δεν υπάρχει κανείς να τον κάνει. Οι ναοί διαθέτουν εφημέριους ιερείς, με κάποιους μεγαλύτερους να διαθέτουν και διάκονο, η και αρχιμανδρίτη, νεωκόρους, αλλά και επιτρόπους.
Αυτά που μας λέτε θυμίζουν απλώς την παροιμία “όποιος δεν θέλει να ζυμώσει σαράντα μέρες κοσκινίζει”. Και ειναι προφανές, όσο και απαράδεκτο, ότι δεν θέλετε να …ζυμώσετε. Δεν θέλετε να συγκρουσθείτε με το υστερικό μέρος του “πληρώματος της εκκλησίας”. Εκείνο που πρωτοστατεί σε όλες τις εκδηλώσεις των αρνητών και αντιεμβολιαστών. Συνταχθείτε πίσω από το φως. Όχι τον σκοταδισμό.