Το θέμα της ιδιοκτησίας των μέσων ενημέρωσης είναι μείζον. Η συγκέντρωση ιδιοκτησίας θέτει σε κίνδυνο τον πλουραλισμό και την πολιτιστική πολυμορφία και προκαλεί αύξηση της εξάρτησης των επαγγελματιών των μέσων ενημέρωσης από ιδιοκτήτες μεγάλων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σ’ αυτό το χώρο.
Εξαιρετικά κρίσιμη είναι, επίσης, και η διαφάνεια στα θέματα της ιδιοκτησίας. Με άλλα λόγια, οι πολίτες πρέπει να είναι σε θέση να γνωρίζουν το ποιος έχει ποιο μέσο και από πού χρηματοδοτείται, προκειμένου να αντιλαμβάνονται και τι κρύβεται πίσω από την υιοθετούμενη ατζέντα.
Έχοντας ερευνήσει χιλιάδες έγγραφα ισολογισμών, εταιρικών ανακοινώσεων, δικαστικών αποφάσεων και εμπορικά μητρώα σε περισσότερες από 30 χώρες, η δημοσιογραφική ομάδα Solomon παρουσίασε το whoownsthemedia.gr, τη νέα διαδραστική ελεύθερα προσβάσιμη πλατφόρμα, που αποτελεί την πρώτη συστηματική προσπάθεια καταγραφής των συμφερόντων των κορυφαίων επιχειρηματιών πίσω από τους κυρίαρχους μιντιακούς ομίλους στην Ελλάδα. Επίσης, υπάρχει και το Euromedia Ownership Monitor (https://media-ownership.eu/findings/countries/greece/) με πολλά στοιχεία για την ιδιοκτησία των μέσων στην Ελλάδα.
Μπείτε στα δύο αυτά site και περιηγηθείτε, ώστε να είστε θέση να γνωρίζετε ποια επιχειρηματικά συμφέροντα εξυπηρετούν συγκεκριμένα μέσα, αλλά και ποιες είναι οι διασυνδέσεις τους με την πολιτική εξουσία, ώστε να έχετε την πλήρη εικόνα.