Σίγουρα θα σας έχει τύχει πολλές φορές να διαβάζετε μια ανάρτηση και από κάτω να υπάρχουν χίλια δύο άσχετα σχόλια. Κάποια μάλιστα είναι σκέτη πρόσκληση για τη νοημοσύνη του μέσου όρου (αν υπάρχει μέσος όρος).

Σκεφτόμουν με αφορμή αυτό, πόσες δεκάδες ώρες έχουμε δαπανήσει ως μαθητές στο σχολείο, μαθαίνοντας για χρονικές και εγκλιτικές αντικαταστάσεις, μετάφραση από αρχαίο κείμενο ή αναλύοντας τους ποιητικούς συμβολισμούς.

Πολύ ωραία και καλά όλα τα παραπάνω, αλλά κάπου μας ξέφυγαν οι δεξιότητες στην κατανόηση κειμένου. Αυτό δηλαδή στο οποίο εστιάζουν οι εξετάσεις όλων των ξένων γλωσσών παγκοσμίως.

Διότι καλά τα κρυφά νοήματα και οι συμβολισμοί, αλλά πρέπει να καταλαβαίνουμε πρώτα τι διαβάζουμε. Αλλιώς άλλα διαβάζουμε και άλλα καταλαβαίνουμε. Δηλαδή φέξε μου και γλίστρησα.

Σε καιρούς δύσκολους, όπως αυτοί που διανύουμε, οι δεξιότητες της κατανόησης αποκτούν ακόμα πιο σημαντικό ρόλο, καθώς μας βοηθούν να πλοηγούμαστε με ασφάλεια στον αχανή κόσμο της πληροφορίας. Και αυτό είναι ένα σημαντικό ζητούμενο.