Η τέχνη συνδέεται με πολύτιμες δεξιότητες για τον σύγχρονο κόσμο, όπως είναι η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη, η ενσυναίσθηση, η φαντασία, η οργάνωση της σκέψης ή η επεξεργασία εναλλακτικών προσεγγίσεων.
Σε μια εποχή που η φυσική επαφή με τα αντικείμενα μοιάζει να είναι όλο και πιο μικρή και οι ευκαιρίες έκφρασης γίνονται όλο και λιγότερες, είναι σημαντικό να αναζητούνται τρόποι να εκφράζονται τα παιδιά στο σχολείο και να έρχονται σε επαφή με την τέχνη.
Παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί σήμερα αναγνωρίζουν την ανάγκη να υπάρχει η τέχνη στο σχολικό πρόγραμμα, ωστόσο, η πρακτική εφαρμογή ενσωμάτωσης της τέχνης στο σχολείο, όπως συμβαίνει σήμερα, αντιμετωπίζει προκλήσεις.
Σύμφωνα με έρευνα της διαΝΕΟσις (https://www.dianeosis.org/2024/12/i-texni-sta-ellinika-sxoleia/) που αφορά στην αξιοποίηση της τέχνης στα σχολεία, ως ένα εργαλείο μάθησης και ενίσχυσης της διδακτικής διαδικασίας, υπάρχουν αρκετές αναφορές στην τέχνη, χωρίς, ωστόσο, να συνοδεύονται από προτάσεις και περαιτέρω μεθόδους για την εμπλοκή των μαθητών.
Όπως αναφέρει η έρευνα τα οφέλη της επαφής με την τέχνη δεν εξαντλούνται στην ανάπτυξη των σχετικών δεξιοτήτων, αλλά επεκτείνονται και στην κατανόηση και απόλαυση των ίδιων των έργων τέχνης και στη σύνδεση του περιεχομένου τους με το περιεχόμενο της διδακτέας ύλης. Με απλά λόγια, δεν χρειάζεται απαραιτήτως, και πιθανόν δεν αρκεί, ένα παιδί να μάθει να ζωγραφίζει ή να παίζει κάποιο μουσικό όργανο. Σήμερα περισσότερο από ποτέ, θα πρέπει ένα παιδί να ανατρέχει στην τέχνη για να βρίσκει τη σύνδεση με τα σημαντικά πράγματα που κατέκτησε η ανθρωπότητα.