To θέμα είναι σε ποιον δίνεις το λόγο

1 Min Read

“Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δίνουν το δικαίωμα σε λεγεώνες ηλιθίων να μιλήσουν όταν κάποτε μιλούσαν μόνο σ’ ένα μπαρ, μετά από ένα ποτήρι κρασί, χωρίς να βλάπτουν την κοινότητα. Αλλά σήμερα έχουν το ίδιο δικαίωμα να μιλούν, όπως κι ένας Νομπελίστας. Αυτή είναι η επέλαση των ηλιθίων”. Τάδε έφη Ουμπέρτο Έκο.

Το παραπάνω είναι κάτι που πολύ συχνά γυρίζει στο μυαλό μας με αφορμή ανόητες δηλώσεις, όπως για παράδειγμα του ηθοποιού για τις αμβλώσεις που γίνονται viral, όπως λέμε. Γιατί θα πρέπει να ακούμε όλες αυτές τις ανοησίες και να μην ασχολούμαστε με τόσα και τόσα άλλα.

Το πρόβλημα, ωστόσο, ξεκινά από κάπου αλλού. Από το ποιοι τελικά δίνουν βήμα και αναπαράγουν τις δηλώσεις αυτές, εντάσσοντάς τις πλήρως στην ημερήσια θεματολογία. Γιατί δηλαδή ο ρεπόρτερ θα πρέπει να ρωτήσει το συγκεκριμένο άτομο για την άποψή του για ένα θέμα, όταν μάλιστα το άτομο δεν έχει κάποια ιδιαίτερη γνώση.

Την απάντηση, βέβαια, την ξέρουμε όλοι και ονομάζεται κλικ, τηλεθέαση, ορατότητα, απήχηση. Αυτή είναι άλλωστε και η αφορμή αυτού του σχολίου.

Μοιραστείτε την είδηση