Στην εποχή του διαδικτύου το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που μπορεί να έχει κάποιος είναι τα δεδομένα. Όλα γίνονται για την απόκτησή τους και για την επιρροή κατ’ επέκταση των συμπεριφορών του κοινού, εκλογικών, καταναλωτικών κλπ.
Είναι μια εποχή, στην οποία λιγοστεύουν εκείνοι που δουλεύουν σε χειρωνακτικές εργασίες και αυξάνονται αυτοί που βρίσκουν δουλειές με ευφάνταστους τίτλους στη βιομηχανία των τεχνολογιών της πληροφορικής. Μια τέτοια σύγχρονη “δουλειά” είναι και οι λεγόμενοι influencers. Ξέρετε, αυτοί που πουλάνε αέρα κοπανιστό, γράφουν τσιτάτα στα πρότυπα των εγχειριδίων αυτοβοήθειας και χωρίς να πληρώνουν μια στην εφορία, προσφέρουν υπηρεσίες διαμεσολάβησης με το αζημίωτο στις εταιρείες μέσα από τα λεγόμενα give away.
To χειρότερο μ’ αυτούς τους τελευταίους είναι ότι η επιρροή τους δεν περιορίζεται σε συμβουλές για… μασαζοκαλσόν, αλλά επεκτείνεται σε πολύ σοβαρότερα θέματα. Και το ακόμα χειρότερο είναι ότι τους διατίθεται πολλαπλάσιος χώρος και χρόνος από αυτόν που διατίθεται στους ειδικούς. Ας μην αναρωτιόμαστε, λοιπόν, γιατί τόσος παραλογισμός.