H αναδιάρθρωση του εκπαιδευτικού συστήματος

1 Min Read

Τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα και το Chatgpt φαίνεται να απειλούν για τα καλά τη δουλειά των εκπαιδευτικών. Ή μήπως όχι; Στην ουσία αυτό που κάνουν είναι ότι κωδικοποιούν όλη την υπάρχουσα γνώση, διαβάζοντας κάθε μορφής περιεχόμενο που μπορεί να προέρχεται από βιβλία, ειδήσεις, άρθρα και εν συνεχεία παράγουν νέο περιεχόμενο, σύμφωνα με τα όσα έχουν τροφοδοτηθεί. 

Η πρόσβαση στη γνώση είναι, λοιπόν, πιο εύκολη και πιο φθηνή από ποτέ, ενώ το μεγάλο ερώτημα που μπαίνει είναι τι πρέπει να κάνουν οι εκπαιδευτικοί. Μπορούν να συνεχίσουν την πεπατημένη με τρόπους αξιολόγησης που παραπέμπουν σε παλαιότερες δεκαετίες ή θα πρέπει να αξιοποιήσουν και να κάνουν “σύμμαχο” την μηχανική μάθηση; Έχει πια νόημα να αποστηθίζουμε ημερομηνίες και χρονολογίες στην ιστορία ή θα πρέπει να αναζητήσουμε νέους τρόπους αξιολόγησης; Μάλλον, το δεύτερο και μάλιστα όσο πιο σύντομα γίνεται. Διαφορετικά, κινδυνεύουμε να γίνουμε οι γραφικοί της ιστορίας.

Μοιραστείτε την είδηση